Geoblog.pl    pomidor    Podróże    Na wschód od Lublina Azja się zaczyna!    Adieu przygodo

Adieu przygodo

Malezja
Malezja, Kuala Lumpur

Koniec podróży dziś nas zaskoczył. Trochę to jeszcze nie dociera, "do zobaczenia pojutrze" brzmi wciąż nieco surrealistycznie. A to chyba rzeczywiście na razie koniec. Nie koniec w sensie ostatecznym, bo takie obijanie się z plecakiem, bynajmniej nie w drodze do szkoły, weszło nam trochę w krew przez te ostatnie miesiące.

Wyprawiliśmy się wczoraj na Petronas Twins Tower, swojego czasu najwyższy budynek świata. Teraz Dubaj przegonił wszystkich. W Malezji wszystko jest mądrze rozwiązane. Ludzie inwestują kasę z pomysłem. Sama stolica to meganowoczesne miasto w którym jest miejsce dla wieżowców, Chinatown a nawet dla Hindusów:). Oni wszędzie mają swoje Litlle India, wszędzie się odnajdą.

Wracając do Petronasu, stanęliśmy w kolejce o 7 rano i to jest chyba najlepsze wyjście, bo mają do rozdysponowania "tylko" 1300 biletów dziennie. Kolejka była względnie mała, my się załapaliśmy na drugą grupę. Technologicznie - zmiażdżyli wszystkich. Winda pokonywała 1 piętro w 1 s, Michał sprawdzał na zegarku, na 41 piętro dojechaliśmy w 41 sekund :D A wszystko po to, żeby przez 5 minut podziwiać panoramę Kuala Lumpur ze Sky Bridge Tower. Warto.

A dziś, manatki już spakowane, za pół godziny suniemy na KL Sentral i stamtąd na lotnisko. Dla zainteresowanych: drogę z Kuala na lotnisko można pokonać w tańszy sposób ;-) W tym to jesteśmy już chyba mistrzami. Z KL Sentral co 15 minut przez całą dobę odjeżdża Sky bus za 9 RM/os, na terminal tanich linii. Można jeszcze ultraszybką kolejką za 35RM i jakimś kursowym autobusem w tej samej cenie.
O 15:50 wyfruwamy do Londynu.

Adieu przygodo.

KOSZTY:
spanie: Village Guest House, (przy Bangkok banku, trzeba bardzo szukać wejścia, bo można nie znaleźć), cena za dwójkę: 25-35RM